منابع مشابه
Using models of lexical style to quantify free indirect discourse in modernist fiction
Modernist authors such as Virginia Woolf and James Joyce greatly expanded the use of ‘free indirect discourse’, a form of third-person narration that is strongly influenced by the language of a viewpoint character. Unlike traditional approaches to analyzing characterization using common words, such as those based on Burrows (1987), the nature of free indirect discourse and the sparseness of our...
متن کاملa study of baudrillards ideas in brian moores fiction
پیدایش مرحله ی جدیدی از نظام سرمایه داری بعد از جنگ جهانی دوم همزمان است با ظهور عصر اطلاعات و رسانه جمعی. در چنین جامعه ای سیر آزادانه ی نشانه ها در فضای بی اساس مجازی بر سرعت فرسایش واقعیت می افزاید. به اعتقاد بودریار، فقدان واقعیت به واسطه ی شبیه سازی آن و تولید حاد واقعیت (hyperreality) پنهان خواهد ماند. این پژوهش بر آن است که جامعه فرانوین توصیف شده در سه رمان بریان مور را با توجه به نظر...
15 صفحه اولThe Theater in Modernist Thought
Your use of the JSTOR archive indicates your acceptance of JSTOR's Terms and Conditions of Use, available at http://www.jstor.org/page/info/about/policies/terms.jsp. JSTOR's Terms and Conditions of Use provides, in part, that unless you have obtained prior permission, you may not download an entire issue of a journal or multiple copies of articles, and you may use content in the JSTOR archive o...
متن کاملThe Contested Rise of a Modernist Technology Politics
that gained speed in the nineteenth and twentieth century in the western world, a typical modernist practice of technology politics emerged. The concepts of modernization and modernity need to be handled with care, of course, since their use may easily lead to an identification with modernizers, actors who have invented and used these labels to advance their cause. In addition, using these conc...
متن کاملذخیره در منابع من
با ذخیره ی این منبع در منابع من، دسترسی به آن را برای استفاده های بعدی آسان تر کنید
ژورنال
عنوان ژورنال: Critique d’art
سال: 2007
ISSN: 1246-8258,2265-9404
DOI: 10.4000/critiquedart.964